Leica este un nume cu greutate în domeniul fotografiei, mulţi fotografi profesionişti folosind echipamentele sale, acestea fiind considerate de multe decenii drept unele dintre cele mai bune de pe piaţă.
În ultima vreme, însă, numele Leica a fost asociat mai degrabă cu smartphone-urile Huawei, întrucât cele două companii colaborează pentru realizarea camerelor de pe seriile P şi Mate, care sunt recunoscute drept cele mai performante de pe piaţă. Este astfel puţin ciudat faptul că guvernul din China a interzis cuvântul „Leica” pe reţelele de socializare.
Această situaţie neplăcută pentru compania germană a început cu un clip de promovare numit „The Hunt”, realizat de o companie de producţie: F/Nazca Saatchi & Saatchi, divizia braziliană a celebrei agenţii de publicitate. Aceasta mai multe secvenţe simulate în care camerele foto Leica sunt folosite de fotojurnalişti, printre care care şi unul care a fost prezent în Beijing în 1989, în timpul protestelor pro-democraţie din Piaţa Tiananmen. În clip este prezentă inclusiv o imagine cu „omul care a oprit tancurile”, una dintre cele mai populare fotografii ale secolului 20, sugerând că personajul din clip este Jeff Widener, autorul original al imaginii. Întrucât discuţiile despre acest subiect sunt strict interzise în China, Leica este acum sub atenţia autorităţilor pentru acest clip.